2016年5月13日 星期五

啟示錄10:8-11



10:8 我先前從天上所聽見的那聲音又吩咐我說:「你去,把那踏海踏地之天使手中展開的小書卷取過來。」
10:9 我就走到天使那裡,對他說:「請你把小書卷給我。」他對我說:「你拿著吃盡了,便叫你肚子發苦,然而在你口中要甜如蜜。」
10:10 我從天使手中把小書卷接過來,吃盡了,在我口中果然甜如蜜,吃了以後,肚子覺得發苦了。
10:11 天使(原文是他們)對我說:「你必指著多民、多國、多方、多王再說預言。」

Then the voice that I had heard from heaven spoke to me again, saying, "Go, take the scroll that is open in the hand of the angel who is standing on the sea and on the land." So I went to the angel and told him to give me the little scroll. And he said to me, "Take and eat it; it will make your stomach bitter, but in your mouth it will be sweet as honey." And I took the little scroll from the hand of the angel and ate it. It was sweet as honey in my mouth, but when I had eaten it my stomach was made bitter. And I was told, "You must again prophesy about many peoples and nations and languages and kings."

**************

    在這裡使徒約翰如同先知以西結和耶利米將上帝的話吃入肚子裡,然後出去宣揚上帝的話語。這樣的經歷如同傳道者,將上帝的話吸收之後,就出去宣講上帝的話,詮釋給今世的人,讓他們明白上帝的話語而去遵行!

    每一個傳道的人有了這經歷以後,才能真正成為上帝話語的出口。也因為如此,傳道者不可不仔細來思量上帝的話,讓世人得著警戒,也讓世人可以知道悔改歸向上帝。

    當然施洗約翰吃了書卷以後,要為上帝發更大的預言


沒有留言: