2016年5月28日 星期六

啟示錄21:5-8



21:5 坐寶座的說:「看哪,我將一切都更新了!」又說:「你要寫上;因這些話是可信的,是真實的。」
21:6 他又對我說:「都成了!我是阿拉法,我是俄梅戛;我是初,我是終。我要將生命泉的水白白賜給那口渴的人喝。
21:7 得勝的,必承受這些為業:我要作他的上帝,他要作我的兒子。
21:8 惟有膽怯的、不信的、可憎的、殺人的、淫亂的、行邪術的、拜偶像的,和一切說謊話的,他們的分就在燒著硫磺的火湖裡;這是第二次的死。」

And he who was seated on the throne said, "Behold, I am making all things new." Also he said, "Write this down, for these words are trustworthy and true." And he said to me, "It is done! I am the Alpha and the Omega, the beginning and the end. To the thirsty I will give from the spring of the water of life without payment. The one who conquers will have this heritage, and I will be his God and he will be my son. But as for the cowardly, the faithless, the detestable, as for murderers, the sexually immoral, sorcerers, idolaters, and all liars, their portion will be in the lake that burns with fire and sulfur, which is the second death."

*********

    這是上帝親自透過約翰向我們宣告的「都成了!我是阿拉法,我是俄梅戛;我是初,我是終。我要將生命泉的水白白賜給那口渴的人喝。得勝的,必承受這些為業:我要作他的上帝,他要作我的兒子。」

    是的,今天上帝已經將這「生命泉的水」賜給教會了,就是聖靈!雖然,耶穌基督道成肉身來到世間,只有當時的門徒可以和主耶穌有親密的關係。但是,今日上帝透過聖靈,讓耶穌基督住在我們心中,使我們與耶穌基督可以有親密的關係。不僅如此,還透過聖經讓我們閱讀上帝的話,更藉由傳道人的宣講,讓我們聽見上帝的話!

    透過上帝這樣總總的作為讓我們這些「口渴的人」成為「得勝的人」,並且領受了「上帝兒女」的身分與權利,並且讓我們承受上帝本身的一切


沒有留言: