2016年6月14日 星期二

西番雅書3:6-8



3:6 我─耶和華已經除滅列國的民;他們的城樓毀壞。我使他們的街道荒涼,以致無人經過;他們的城邑毀滅,以致無人,也無居民。
3:7 我說:你只要敬畏我,領受訓誨;如此,你的住處不致照我所擬定的除滅。只是你們從早起來就在一切事上敗壞自己。
3:8 耶和華說:你們要等候我,直到我興起擄掠的日子;因為我已定意招聚列國,聚集列邦,將我的惱怒─就是我的烈怒都傾在她們身上。我的忿怒如火,必燒滅全地。

I have cut off nations;
their battlements are in ruins;
I have laid waste their streets
so that no one walks in them;
their cities have been made desolate,
without a man, without an inhabitant.
  I said, ‘Surely you will fear me;
you will accept correction.
Then your dwelling would not be cut off
according to all that I have appointed against you.’
But all the more they were eager
to make all their deeds corrupt.
  “Therefore wait for me,” declares the Lord,
for the day when I rise up to seize the prey.
For my decision is to gather nations,
to assemble kingdoms,
to pour out upon them my indignation,
all my burning anger;
for in the fire of my jealousy
all the earth shall be consumed.

********

   上帝的憤怒要臨到全地是因為人的罪惡滿貫惹動上帝的怒氣


沒有留言: