2016年7月21日 星期四

阿摩司書7:1-9



7:1 主耶和華指示我一件事:為王割菜(或譯:草)之後,菜又發生;剛發生的時候,主造蝗蟲。
7:2 蝗蟲吃盡那地的青物,我就說:「主耶和華啊,求你赦免;因為雅各微弱,他怎能站立得住呢?」
7:3 耶和華就後悔,說:「這災可以免了。」
7:4 主耶和華又指示我一件事:他命火來懲罰以色列,火就吞滅深淵,險些將地燒滅。
7:5 我就說:「主耶和華啊,求你止息;因為雅各微弱,他怎能站立得住呢?」
7:6 耶和華就後悔,說:「這災也可免了。」
7:7 他又指示我一件事:有一道牆是按準繩建築的,主手拿準繩站在其上。
7:8 耶和華對我說:「阿摩司啊,你看見甚麼?」我說:「看見準繩。」主說:「我要吊起準繩在我民以色列中,我必不再寬恕他們。
7:9 以撒的邱壇必然淒涼,以色列的聖所必然荒廢。我必興起,用刀攻擊耶羅波安的家。」

1 This is what the Lord God showed me:behold, he was forming locusts when the latter growth was just beginning to sprout, and behold, it was the latter growth after the king's mowings. 2 When they had finished eating the grass of the land, I said,
"O Lord God, please forgive!
 How can Jacob stand?
He is so small!"
3 The Lord relented concerning this:
"It shall not be," said the Lord.
4 This is what the Lord God showed me:behold, the Lord God was calling for a judgment by fire, and it devoured the great deep and was eating up the land. 5 Then I said,
"O Lord God, please cease!
 How can Jacob stand?
He is so small!"
6 The Lord relented concerning this:
"This also shall not be," said the Lord God.
7 This is what he showed me:behold, the Lord was standing beside a wall built with a plumb line, with a plumb line in his hand. 8 And the Lord said to me, "Amos, what do you see?" And I said, "A plumb line." Then the Lord said,
"Behold, I am setting a plumb line
in the midst of my people Israel;
 I will never again pass by them;
9 the high places of Isaac shall be made desolate,
and the sanctuaries of Israel shall be laid waste,
and I will rise against the house of Jeroboam with the sword."

**********

    在這裡看見先知阿摩司如同摩西一般,在上帝面前為以色列人求平安。而前兩次,上帝都允准。可是第三次,實在是太嚴重了,他連求都不敢求,只能靜靜地聽,因為以色列人實在是悖逆,上帝有權做祂要做的事,人無法阻擋的!

    這也給我們屬乎基督的人很大的警戒,我們要求上帝賜福,必須靠耶穌督,不是我們自己想要就有,若不是上帝在基督裡恩待我們,拯救我們,四我們兒女的權柄,我們怎能在上帝面前求呢!

    所以,我們每當奉主耶穌的名求的時候,我們就要思想耶穌基督的恩典,感謝祂的拯救,將榮耀歸給祂,並且鑒察我們的言行,存敬畏的心,來到上帝的面前!因為我們本不配,完全是上帝的慈愛與憐憫,才有現在!

沒有留言: