2016年9月30日 星期五

以西結書2:8-10



2:8 人子啊,要聽我對你所說的話,不要悖逆像那悖逆之家,你要開口吃我所賜給你的。」
2:9 我觀看,見有一隻手向我伸出來,手中有一書卷。
2:10 他將書卷在我面前展開,內外都寫著字,其上所寫的有哀號、歎息、悲痛的話。

8 "But you, son of man, hear what I say to you. Be not rebellious like that rebellious house; open your mouth and eat what I give you." 9 And when I looked, behold, a hand was stretched out to me, and behold, a scroll of a book was in it. 10 And he spread it before me. And it had writing on the front and on the back, and there were written on it words of lamentation and mourning and woe.

************

    上帝知道以西結的任務艱鉅,就讓他吃下書卷。意思就是說,讓上帝的話在他裡面,可以去面對悖逆之人。

    這也是傳道人要裝備的,就是要有上帝的話才能引導悖逆之人歸回,若沒有上帝的話,只憑自己的思想、經驗,是無法勝過,更不用說勝任上帝給我們的任務。

    這也說明要為上帝做工,就要先在上帝的話語上下功夫,花時間讀聖經,參加聚會,使上帝的話如生命之糧,吃到我們的裡面,如同以西結一般

沒有留言: