2016年12月13日 星期二

以西結書34:25-31



34:25 「我必與他們立平安的約,使惡獸從境內斷絕,他們就必安居在曠野,躺臥在林中。
34:26 我必使他們與我山的四圍成為福源,我也必叫時雨落下,必有福如甘霖而降。
34:27 田野的樹必結果,地也必有出產;他們必在故土安然居住。我折斷他們所負的軛,救他們脫離那以他們為奴之人的手;那時,他們就知道我是耶和華。
34:28 他們必不再作外邦人的掠物,地上的野獸也不再吞吃他們;卻要安然居住,無人驚嚇。
34:29 我必給他們興起有名的植物;他們在境內不再為饑荒所滅,也不再受外邦人的羞辱,
34:30 必知道我、耶和華─他們的上帝是與他們同在的,並知道他們─以色列家是我的民。這是主耶和華說的。
34:31 你們作我的羊,我草場上的羊,乃是以色列人,我也是你們的上帝。這是主耶和華說的。」

25 And I will make with them a covenant of peace, and will cause evil beasts to cease out of the land; and they shall dwell securely in the wilderness, and sleep in the woods. 26 And I will make them and the places round about my hill a blessing; and I will cause the shower to come down in its season; there shall be showers of blessing. 27 And the tree of the field shall yield its fruit, and the earth shall yield its increase, and they shall be secure in their land; and they shall know that I am Jehovah, when I have broken the bars of their yoke, and have delivered them out of the hand of those that made bondmen of them. 28 And they shall no more be a prey to the nations, neither shall the beasts of the earth devour them; but they shall dwell securely, and none shall make them afraid. 29 And I will raise up unto them a plantation for renown, and they shall be no more consumed with famine in the land, neither bear the shame of the nations any more. 30 And they shall know that I, Jehovah, their God am with them, and that they, the house of Israel, are my people, saith the Lord Jehovah. 31 And ye my sheep, the sheep of my pasture, are men, and I am your God, saith the Lord Jehovah.

***********

    這是何等美的畫面!對上帝的子民而言,末日不是可怕的日子,是得自由、得安舒的日子,因為上帝已經勝過一切的惡勢力,賜下真正的和平,是何等美好的狀態啊!

    因此,我們不要害怕將來如何,因為將來是在上帝的掌管之中,雖然過去有許多不如意,不喜歡的事情發生,但是上帝必定拯救我們,使我們在將來的永恆中享受真正的平安與喜樂!

    我們心中要盼望主耶穌快再來,真正做王,使我們享受永生無限,就是與主永遠在一起!

沒有留言: