2016年12月18日 星期日

以西結書35:10-15



35:10 因為你曾說:『這二國這二邦必歸於我,我必得為業』(其實耶和華仍在那裡),
35:11 所以主耶和華說:我指著我的永生起誓,我必照你的怒氣和你從仇恨中向他們所發的嫉妒待你。我審判你的時候,必將自己顯明在他們中間。
35:12 你也必知道我─耶和華聽見了你的一切毀謗,就是你攻擊以色列山的話,說:『這些山荒涼,是歸我們吞滅的。』
35:13 你們也用口向我誇大,增添與我反對的話,我都聽見了。
35:14 主耶和華如此說:全地歡樂的時候,我必使你荒涼。
35:15 你怎樣因以色列家的地業荒涼而喜樂,我必照你所行的待你。西珥山哪,你和以東全地必都荒涼。你們就知道我是耶和華。」

Because you said, These two nations and these two countries shall be mine, and we will take possession of them’—although the Lord was there—  therefore, as I live, declares the Lord God, I will deal with you according to the anger and envy that you showed because of your hatred against them. And I will make myself known among them, when I judge you.  And you shall know that I am the Lord.      
I have heard all the revilings that you uttered against the mountains of Israel, saying, ‘They are laid desolate; they are given us to devour.’  And you magnified yourselves against me with your mouth, and multiplied your words against me; I heard it.  Thus says the Lord God: While the whole earth rejoices, I will make you desolate.  As you rejoiced over the inheritance of the house of Israel, because it was desolate, so I will deal with you; you shall be desolate, Mount Seir, and all Edom, all of it. Then they will know that I am the Lord.

*****************

    以東之所以要對以色列這麼壞是因為想搶奪以色列和猶大兩個國家的土地這樣的企圖上帝知道所以懲罰以東,是因為上帝喜愛以色列,不容許別人來欺負與侵略!

    這是要讓我們知道上帝對祂的子民的愛,所以凡是逼迫和陷害我們的人,到最後也必遭上帝的懲罰。因為,上帝必愛我們到底、保護到底!他不會放棄祂的子民,也不會讓祂的子民任由人欺負!

    因此,成為上帝的子民,是多麼幸福的事!感謝主耶穌,讓我們透過信靠祂,成為上帝的兒女,是多麼有福的是啊!

沒有留言: