2016年12月30日 星期五

以西結書43:6-12



43:6 我聽見有一位從殿中對我說話。有一人站在我旁邊。
43:7 他對我說:「人子啊,這是我寶座之地,是我腳掌所踏之地。我要在這裡住,在以色列人中直到永遠。以色列家和他們的君王必不再玷污我的聖名,就是行邪淫、在錫安的高處葬埋他們君王的屍首,
43:8 使他們的門檻挨近我的門檻,他們的門框挨近我的門框;他們與我中間僅隔一牆,並且行可憎的事,玷污了我的聖名,所以我發怒滅絕他們。
43:9 現在他們當從我面前遠除邪淫和他們君王的屍首,我就住在他們中間直到永遠。
43:10 人子啊,你要將這殿指示以色列家,使他們因自己的罪孽慚愧,也要他們量殿的尺寸。
43:11 他們若因自己所行的一切事慚愧,你就將殿的規模、樣式、出入之處,和一切形狀、典章、禮儀、法則指示他們,在他們眼前寫上,使他們遵照殿的一切規模典章去做。
43:12 殿的法則乃是如此:殿在山頂上,四圍的全界要稱為至聖。這就是殿的法則。」

6 While the man was standing beside me, I heard one speaking to me out of the temple, 7 and he said to me, "Son of man, this is the place of my throne and the place of the soles of my feet, where I will dwell in the midst of the people of Israel forever. And the house of Israel shall no more defile my holy name, neither they, nor their kings, by their whoring and by the dead bodies of their kings at their high places, 8 by setting their threshold by my threshold and their doorposts beside my doorposts, with only a wall between me and them. They have defiled my holy name by their abominations that they have committed, so I have consumed them in my anger. 9 Now let them put away their whoring and the dead bodies of their kings far from me, and I will dwell in their midst forever.
10 "As for you, son of man, describe to the house of Israel the temple, that they may be ashamed of their iniquities; and they shall measure the plan. 11 And if they are ashamed of all that they have done, make known to them the design of the temple, its arrangement, its exits and its entrances, that is, its whole design; and make known to them as well all its statutes and its whole design and all its laws, and write it down in their sight, so that they may observe all its laws and all its statutes and carry them out. 12 This is the law of the temple:the whole territory on the top of the mountain all around shall be most holy. Behold, this is the law of the temple.

************

    這裡讓我們看見以色列雖然經過外敵的侵略與滅國卻完成上帝潔淨以色列的目的使以色列重新得以建立並且上帝應許與他們同在以新的聖殿之異象再次宣告祂願意與以色列民同在

    上帝常常藉由苦難來熬煉與潔淨我們但是這樣的熬煉與潔淨之所以有功效是因為通過這些讓握門肯願意到上帝面前尋求幫助進而親近上帝而使生命的更新所以不是說苦難有功效而是親近主才有功效

    今日上帝既然藉由祂的愛子耶穌基督在十字架上的代刑罰使我們德蒙上帝的接納成為兒女理當勇敢來到上帝的施恩座前將自己的一切需要向上帝訴說更重要的是想到上帝在永生裡為我們預備的今生所遇到的考驗就算不得甚麼了

沒有留言: