2017年2月20日 星期一

耶利米書1:17-19



1:17 所以你當束腰,起來將我所吩咐你的一切話告訴他們;不要因他們驚惶,免得我使你在他們面前驚惶。
1:18 看哪,我今日使你成為堅城、鐵柱、銅牆,與全地和猶大的君王、首領、祭司,並地上的眾民反對。
1:19 他們要攻擊你,卻不能勝你;因為我與你同在,要拯救你。這是耶和華說的。」

But you, dress yourself for work; arise, and say to them everything that I command you. Do not be dismayed by them, lest I dismay you before them.  And I, behold, I make you this day a fortified city, an iron pillar, and bronze walls, against the whole land, against the kings of Judah, its officials, its priests, and the people of the land.  They will fight against you, but they shall not prevail against you, for I am with you, declares the Lord, to deliver you.”

***********

    這是上帝安慰耶利米的話並且也讓他知道上帝會堅固他讓他可以面對一切從人來的挑戰:「看哪,我今日使你成為堅城、鐵柱、銅牆,與全地和猶大的君王、首領、祭司,並地上的眾民反對。他們要攻擊你,卻不能勝你;因為我與你同在,要拯救你。」

    這也告訴我們成為上帝的先知要有膽識不要害怕世人的勢力因為上帝與我們同在!上帝要使先知成為「堅城、鐵柱、銅牆」!

    也因為如此身為上帝的先知或發言人要勇敢地發佈上帝的話語不要懼怕人的反對上帝會親自展現祂的能力贏過一切惡勢力!因為沒有任何受造之物可以勝過上帝的!

沒有留言: