2017年3月3日 星期五

耶利米書3:11-15



3:11 耶和華對我說:「背道的以色列比奸詐的猶大還顯為義。
3:12 你去向北方宣告說:耶和華說:背道的以色列啊,回來吧!我必不怒目看你們;因為我是慈愛的,我必不永遠存怒。這是耶和華說的。
3:13 只要承認你的罪孽,就是你違背耶和華─你的上帝,在各青翠樹下向別神東奔西跑,沒有聽從我的話。這是耶和華說的。
3:14 耶和華說:背道的兒女啊,回來吧!因為我作你們的丈夫,並且我必將你們從一城取一人,從一族取兩人,帶到錫安。
3:15 我也必將合我心的牧者賜給你們。他們必以知識和智慧牧養你們。」

And the Lord said to me, “Faithless Israel has shown herself more righteous than treacherous Judah.  Go, and proclaim these words toward the north, and say,      
“‘Return, faithless Israel,
declares the Lord.
I will not look on you in anger,
for I am merciful,
declares the Lord;
I will not be angry forever.
  Only acknowledge your guilt,
that you rebelled against the Lord your God
and scattered your favors among foreigners under every green tree,
and that you have not obeyed my voice,
declares the Lord.
  Return, O faithless children,
declares the Lord;
for I am your master;
I will take you, one from a city and two from a family,
and I will bring you to Zion.
And I will give you shepherds after my own heart, who will feed you with knowledge and understanding.

***********

    先知在此宣告上帝呼召人悔改的信息這樣的信息讓人感受到上帝知道人的軟弱也知道人需要給機會重新來過因為人不向上帝凡事都能人更需要在失敗中學習

    其實上帝也樂意人如此的經歷讓人可以透過這些可以重新完成上帝所託付的使命使人與上帝都得平安與滿足

    上帝更是在不同的時代、不同的種族中留餘種,使人可以繼續來為上帝而活,彰顯上帝的榮耀,而在這裡我們也看見上帝要設立祂的牧者來協助人,而人永遠的牧者就是耶穌基督,唯有祂是上帝與人之間的中保,唯有倚靠祂,人才有希望,上帝才會滿足

沒有留言: