2017年3月11日 星期六

耶利米書33:19-22



33:19 耶和華的話臨到耶利米說:
33:20 「耶和華如此說:你們若能廢棄我所立白日黑夜的約,使白日黑夜不按時輪轉,
33:21 就能廢棄我與我僕人大衛所立的約,使他沒有兒子在他的寶座上為王,並能廢棄我與事奉我的祭司、利未人所立的約。
33:22 天上的萬象不能數算,海邊的塵沙也不能斗量;我必照樣使我僕人大衛的後裔和事奉我的利未人多起來。」

 19 The word of the Lord came to Jeremiah:20 "Thus says the Lord: If you can break my covenant with the day and my covenant with the night, so that day and night will not come at their appointed time, 21 then also my covenant with David my servant may be broken, so that he shall not have a son to reign on his throne, and my covenant with the Levitical priests my ministers. 22 As the host of heaven cannot be numbered and the sands of the sea cannot be measured, so I will multiply the offspring of David my servant, and the Levitical priests who minister to me."

**********

    感謝上帝!祂透過與大衛立約,使祂的救恩可以臨到我們,正如先知在這裡所說:「天上的萬象不能數算,海邊的塵沙也不能斗量;我必照樣使我僕人大衛的後裔和事奉我的利未人多起來。」

    而我們因著耶穌基督,不僅是大衛之約,更是利未人之約!而且這樣的約是堅定的,除非「白日黑夜不按時輪轉」!因為這是不可能的事,所以上帝所立的「大衛之約」和「利未之約」是永遠堅定不會改變的

    既然如此,讓我們勇敢地將一生交付在上帝的手中,祂必定永遠保護我們十分穩妥,使我們們在救恩和服事的約中,祂必定永遠保守與供應我們永不缺乏,直到主耶穌再來的日子

沒有留言: