2017年3月14日 星期二

耶利米書4:19-26



4:19 我的肺腑啊,我的肺腑啊,我心疼痛!我心在我裡面煩躁不安。我不能靜默不言,因為我已經聽見角聲和打仗的喊聲。
4:20 毀壞的信息連絡不絕,因為全地荒廢。我的帳棚忽然毀壞;我的幔子頃刻破裂。
4:21 我看見大旗,聽見角聲,要到幾時呢?
4:22 耶和華說:我的百姓愚頑,不認識我;他們是愚昧無知的兒女,有智慧行惡,沒有知識行善。
4:23 先知說:我觀看地,不料,地是空虛混沌;我觀看天,天也無光。
4:24 我觀看大山,不料,盡都震動,小山也都搖來搖去。
4:25 我觀看,不料,無人;空中的飛鳥也都躲避。
4:26 我觀看,不料,肥田變為荒地;一切城邑在耶和華面前,因他的烈怒都被拆毀。

19 My anguish, my anguish! I writhe in pain!
Oh the walls of my heart!
My heart is beating wildly;
I cannot keep silent,
for I hear the sound of the trumpet,
the alarm of war.
20 Crash follows hard on crash;
the whole land is laid waste.
 Suddenly my tents are laid waste,
my curtains in a moment.
21 How long must I see the standard
and hear the sound of the trumpet?
22 "For my people are foolish;
they know me not;
they are stupid children;
they have no understanding.
 They are 'wise'—in doing evil!
But how to do good they know not."
23 I looked on the earth, and behold, it was without form and void;
 and to the heavens, and they had no light.
24 I looked on the mountains, and behold, they were quaking,
and all the hills moved to and fro.
25 I looked, and behold, there was no man,
and all the birds of the air had fled.
26 I looked, and behold, the fruitful land was a desert,
and all its cities were laid in ruins
before the Lord, before his fierce anger.

*********

    這裡讓我們看見上帝對祂的子民責難:「我的百姓愚頑,不認識我;他們是愚昧無知的兒女,有智慧行惡,沒有知識行善。」

    之所以如此,是因為人不願意悔改,導致人不願意追求真理,以至於對上帝、對真理、對自己是無知,甚至是愚昧:有智慧行惡,沒有知識行善。也因為如此,上帝的憤怒出滿天地之間,到處都是充滿著震動與破壞

    求主幫助,讓我們因著信靠耶穌督,並賜下聖靈,引導我們進入真理,並且悔改歸向上帝,使我們不要遭受到上帝永遠的憤怒

沒有留言: