2017年8月14日 星期一

耶利米書25:1-7



25:1 猶大王約西亞的兒子約雅敬第四年,就是巴比倫王尼布甲尼撒的元年,耶和華論猶大眾民的話臨到耶利米。
25:2 先知耶利米就將這話對猶大眾人和耶路撒冷的一切居民說:
25:3 「從猶大王亞們的兒子約西亞十三年直到今日,這二十三年之內,常有耶和華的話臨到我;我也對你們傳說,就是從早起來傳說,只是你們沒有聽從。
25:4 耶和華也從早起來,差遣他的僕人眾先知到你們這裡來(只是你們沒有聽從,也沒有側耳而聽),
25:5 說:『你們各人當回頭,離開惡道和所作的惡,便可居住耶和華古時所賜給你們和你們列祖之地,直到永遠。
25:6 不可隨從別神事奉敬拜,以你們手所做的惹我發怒;這樣,我就不加害與你們。
25:7 然而你們沒有聽從我,竟以手所做的惹我發怒,陷害自己。這是耶和華說的。』」

​​ The word that came to Jeremiah concerning all the people of Judah, in the fourth year of Jehoiakim the son of Josiah, king of Judah (that was the first year of Nebuchadnezzar king of Babylon),  which Jeremiah the prophet spoke to all the people of Judah and all the inhabitants of Jerusalem:  “For twenty-three years, from the thirteenth year of Josiah the son of Amon, king of Judah, to this day, the word of the Lord has come to me, and I have spoken persistently to you, but you have not listened.  You have neither listened nor inclined your ears to hear, although the Lord persistently sent to you all his servants the prophets,  saying, Turn now, every one of you, from his evil way and evil deeds, and dwell upon the land that the Lord has given to you and your fathers from of old and forever.  Do not go after other gods to serve and worship them, or provoke me to anger with the work of your hands. Then I will do you no harm.’  Yet you have not listened to me, declares the Lord, that you might provoke me to anger with the work of your hands to your own harm.

************

    從先知的宣告中我們看見耶路撒冷居民是悖逆上帝的是不聽從上帝藉由先知所發出的信息依然故我照自己的方式生活從來沒有意願要遵照上帝的教導而行正如先知所宣告的:「你們各人當回頭,離開惡道和所作的惡,便可居住耶和華古時所賜給你們和你們列祖之地,直到永遠。不可隨從別神事奉敬拜,以你們手所做的惹我發怒;這樣,我就不加害與你們。然而你們沒有聽從我,竟以手所做的惹我發怒,陷害自己。這是耶和華說的。」

    這也讓我們想到世人都處於悖逆上帝的狀態之下,不管是上帝的選民,還是各邦各國的人民。也因此,我們尚未靠耶穌基督成為上帝的兒女之前,就是在悖逆上帝的狀態之中。就是我們信主了以後,也是會受到環境的影響,還有一絲絲的悖逆之心在影響著我們。

    故此,我們都需要在上帝面前透過耶穌基督,恢復我們和上帝之間重新有正確合宜的關係!雖然過去我們是悖逆並且遠離上帝,但是今天上帝透過耶穌基督並祂釘十字架的福音,使我們成為上帝的兒女,是上帝家中的一分子,享受上帝的恩典到永遠!


沒有留言: