2017年10月11日 星期三

以賽亞書6:4-7



6:4 因呼喊者的聲音,門檻的根基震動,殿充滿了煙雲。
6:5
那時我說:「禍哉!我滅亡了!因為我是嘴唇不潔的人,又住在嘴唇不潔的民中,又因我眼見大君王萬軍之耶和華。」
6:6
有一撒拉弗飛到我跟前,手裡拿著紅炭,是用火剪從壇上取下來的,
6:7
將炭沾我的口,說:「看哪,這炭沾了你的嘴,你的罪孽便除掉,你的罪惡就赦免了。」

4 The pivots on the thresholds shook at the voices of those who called, and the house filled with smoke. 5And I said: “Woe is me! I am lost, for I am a man of unclean lips, and I live among a people of unclean lips; yet my eyes have seen the King, the Lord of hosts!”
6 Then one of the seraphs flew to me, holding a live coal that had been taken from the altar with a pair of tongs. 7The seraph touched my mouth with it and said: “Now that this has touched your lips, your guilt has departed and your sin is blotted out.”

**************

    面對上帝的榮光,是會讓人自覺自己是渺小與有罪的,所以先知以賽亞會說:「禍哉!我滅亡了!因為我是嘴唇不潔的人,又住在嘴唇不潔的民中,又因我眼見大君王萬軍之耶和華。

    所以上帝要藉著撒拉弗手裡拿著紅炭來沾在以賽亞的口,並且宣告:看哪,這炭沾了你的嘴,你的罪孽便除掉,你的罪惡就赦免了。

    這個炭火之所以有潔淨的功效是因為是用火剪從壇上取下來的,表示是上帝藉由祭物完成了除罪的恩典!然而是怎樣的祭物這樣有效呢?只要一次就有這樣的功能呢?這當然是羔羊耶穌基督的祭壇,也唯有這個祭壇能真正為人除罪!

    許多人以為靠遵行律法或是守禮儀就能除罪,非也!只有耶穌基督才可以除罪,也只有被除罪才能遵行律法或是守禮儀。所以,遵行律法或是守禮儀是得拯救的結果,不是原因,請不要本末倒置!

沒有留言: