2017年9月3日 星期日

耶利米書29:10-14



29:10 「耶和華如此說:為巴比倫所定的七十年滿了以後,我要眷顧你們,向你們成就我的恩言,使你們仍回此地。
29:11
耶和華說:我知道我向你們所懷的意念是賜平安的意念,不是降災禍的意念,要叫你們末後有指望。
29:12
你們要呼求我,禱告我,我就應允你們。
29:13
你們尋求我,若專心尋求我,就必尋見。
29:14
耶和華說:我必被你們尋見,我也必使你們被擄的人歸回,將你們從各國中和我所趕你們到的各處招聚了來,又將你們帶回我使你們被擄掠離開的地方。這是耶和華說的。


10 For thus says the Lord: Only when Babylon’s seventy years are completed will I visit you, and I will fulfill to you my promise and bring you back to this place. 11For surely I know the plans I have for you, says the Lord, plans for your welfare and not for harm, to give you a future with hope. 12Then when you call upon me and come and pray to me, I will hear you. 13When you search for me, you will find me; if you seek me with all your heart, 14I will let you find me, says the Lord, and I will restore your fortunes and gather you from all the nations and all the places where I have driven you, says the Lord, and I will bring you back to the place from which I sent you into exile.  

************

    上帝對人的態度,就如上帝透過先知耶利米所說的話:「我向你們所懷的意念是賜平安的意念,不是降災禍的意念,要叫你們末後有指望。不僅如此,上帝更對猶大人宣告;「為巴比倫所定的七十年滿了以後,我要眷顧你們,向你們成就我的恩言,使你們仍回此地。

    從這裡我們了解:上帝的心意是盼望與人建立正確合宜的關係。然而人常常是想到自己,只是要脫離和上帝的關係。也因此稱為上帝選民的以色列,常常是以違背上帝所頒布的律法,來展現他們的悖逆!導致後來發生滅國的命運,人民被擄,四散在世界各處。

    雖然如此,上帝仍然要召聚他們回來,仍然盼望他們悔改歸向祂,甚至在猶大國被滅七十年後,猶大的百姓歸回耶路撒冷,重建聖殿並恢復耶和華的敬拜。這一切都說明,上帝盼望人的悔改,重新與祂合好的心意。而在這末世,上帝更透過耶穌基督來成就這事。

沒有留言: