2017年11月11日 星期六

以賽亞書43:1-7



43:1 雅各啊,創造你的耶和華,以色列啊,造成你的那位,現在如此說:你不要害怕!因為我救贖了你。我曾提你的名召你,你是屬我的。
43:2
你從水中經過,我必與你同在;你蹚過江河,水必不漫過你;你從火中行過,必不被燒,火焰也不著在你身上。
43:3
因為我是耶和華你的上帝,是以色列的聖者你的救主;我已經使埃及作你的贖價,使古實和西巴代替你。
43:4
因我看你為寶為尊;又因我愛你,所以我使人代替你,使列邦人替換你的生命。
43:5
不要害怕,因我與你同在;我必領你的後裔從東方來,又從西方招聚你。
43:6
我要對北方說,交出來!對南方說,不要拘留!將我的眾子從遠方帶來,將我的眾女從地極領回,
43:7
就是凡稱為我名下的人,是我為自己的榮耀創造的,是我所做成,所造作的。

But now thus says the Lord,
he who created you, O Jacob,
he who formed you, O Israel:
Do not fear, for I have redeemed you;
I have called you by name, you are mine.
2
When you pass through the waters, I will be with you;
and through the rivers, they shall not overwhelm you;
when you walk through fire you shall not be burned,
and the flame shall not consume you.
3
For I am the Lord your God,
the Holy One of Israel, your Savior.
I give Egypt as your ransom,
Ethiopia and Seba in exchange for you.
4
Because you are precious in my sight,
and honored, and I love you,
I give people in return for you,
nations in exchange for your life.
5
Do not fear, for I am with you;
I will bring your offspring from the east,
and from the west I will gather you;
6
I will say to the north, “Give them up,”
and to the south, “Do not withhold;
bring my sons from far away
and my daughters from the end of the earth—
7
everyone who is called by my name,
whom I created for my glory,
whom I formed and made.”

**********

    上帝是我們的創造主,也因此也是我們的救贖主!創造與救贖是上帝工作的一體兩面,有創造就有救贖,救贖又是再創造,兩者是不斷的循環,於是使我們的生命,在上帝的手中不斷地走向完全的地步!

    然而上帝的創造普遍性的,救贖卻是有對向性的。正如先知在此宣告,「因為我是耶和華你的上帝,是以色列的聖者你的救主;我已經使埃及作你的贖價,使古實和西巴代替你。因我看你為寶為尊;又因我愛你,所以我使人代替你,使列邦人替換你的生命。

    上帝救贖的作為是「不要害怕,因我與你同在;我必領你的後裔從東方來,又從西方招聚你。我要對北方說,交出來!對南方說,不要拘留!將我的眾子從遠方帶來,將我的眾女從地極領回,就是凡稱為我名下的人,是我為自己的榮耀創造的,是我所做成,所造作的。

    所以,我們要悔改歸入主的名下,使我們成為屬乎主的人是非常重要的!我們要順從聖靈的呼召,接受耶穌基督為救主,信靠祂成為上帝的兒女,是我們一生最要的事!
 

沒有留言: