2017年11月14日 星期二

以賽亞書45:1-7



45:1 耶和華所膏的塞魯士;我攙扶他的右手,使列國降伏在他面前。我也要放鬆列王的腰帶,使城門在他面前敞開,不得關閉。我對他如此說:
45:2
我必在你前面行,修平崎嶇之地。我必打破銅門,砍斷鐵閂。
45:3
我要將暗中的寶物和隱密的財寶賜給你,使你知道提名召你的,就是我耶和華、以色列的上帝。
45:4
因我僕人雅各,我所揀選以色列的緣故,我就提名召你;你雖不認識我,我也加給你名號。
45:5
我是耶和華,在我以外並沒有別神;除了我以外再沒有上帝。你雖不認識我,我必給你束腰。
45:6
從日出之地到日落之處使人都知道除了我以外,沒有別神。我是耶和華;在我以外並沒有別神。
45:7
我造光,又造暗;我施平安,又降災禍;造作這一切的是我耶和華。

Thus says the Lord to his anointed, to Cyrus,
whose right hand I have grasped
to subdue nations before him
and strip kings of their robes,
to open doors before him—
and the gates shall not be closed:
2
I will go before you
and level the mountains,
I will break in pieces the doors of bronze
and cut through the bars of iron,
3
I will give you the treasures of darkness
and riches hidden in secret places,
so that you may know that it is I, the Lord,
the God of Israel, who call you by your name.
4
For the sake of my servant Jacob,
and Israel my chosen,
I call you by your name,
I surname you, though you do not know me.
5
I am the Lord, and there is no other;
besides me there is no god.
I arm you, though you do not know me,
6
so that they may know, from the rising of the sun
and from the west, that there is no one besides me;
I am the Lord, and there is no other.
7
I form light and create darkness,
I make weal and create woe;
I the Lord do all these things.

****************

    上帝透過先知以賽亞宣告:從日出之地到日落之處使人都知道除了我以外,沒有別神。我是耶和華;在我以外並沒有別神。我造光,又造暗;我施平安,又降災禍;造作這一切的是我耶和華。

    這也告訴我們:在人生所預到的每一件事,不管是好或是壞,成功或失敗,都是上帝的作為,我們都要心存感謝!因為唯有上帝是一切的管理者,一切都是出於祂!我們既然對祂心存敬虔,就要感謝與敬拜上帝!

    更重要的是上帝是撿選我們的上帝,祂創造了我們,並且還不斷的在一生中牽引我們,最後在上帝國完全實現的時候,我們就脫離一切罪惡,完完全全屬乎基督,就不再有好與壞、光或安、平安或災禍,享受基督所有一切直到永遠!

沒有留言: