2018年5月6日 星期日

腓立比書4:10-13


4:10 我靠主大大地喜樂,因為你們思念我的心如今又發生;你們向來就思念我,只是沒得機會。
4:11
我並不是因缺乏說這話;我無論在甚麼景況都可以知足,這是我已經學會了。
4:12
我知道怎樣處卑賤,也知道怎樣處豐富;或飽足,或飢餓;或有餘,或缺乏,隨事隨在,我都得了祕訣。
4:13
我靠著那加給我力量的,凡事都能做。

10 I rejoiced greatly in the Lord that at last you renewed your concern for me. Indeed, you were concerned, but you had no opportunity to show it. 11 I am not saying this because I am in need, for I have learned to be content whatever the circumstances. 12 I know what it is to be in need, and I know what it is to have plenty. I have learned the secret of being content in any and every situation, whether well fed or hungry, whether living in plenty or in want. 13 I can do all this through him who gives me strength.

****************

    保羅為了感謝腓立比教會對他的供應,所以用這的話勉勵他們,要他們放心,更要他們認識到基督信仰對他的幫助,可以讓他渡過各樣的景況。

    其實,這也是對為主傳道的人說的,不要擔心自己的收入或是景況,上帝都知道,祂也會在基督裡給我們幫補,加添力量,讓我們「隨事隨在」!

    這也是勉勵腓立比教會的信徒,凡事要靠主來渡過,因為上帝必在基督裡保守我們到底,雖然現實生活有許多挑戰與困頓,但是仰望基督永遠的救恩,這些就算不得什麼了!因為,上帝在基督裡所賜的平安是超過所求所想的!


沒有留言: